Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Rujukan Fail Sekolah

Sekolah dapat dipertingkatkan selaras dengan hasrat Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025. Ianya digunakan sebagai rujukan di bawah fungsi mana sesuatu fail akan diwujudkan berdasarkan kepada Fungsi atau Aktiviti yang dijalankan.


Surat Sumbangan 2013 Surat Technology Inbox Screenshot

Manual Klasifikasi Fail Sekolah ini disediakan dengan tujuan membantu pegawai.

Rujukan fail sekolah. Fail 3 Mesyuarat Panitia. Fail yang popular diminta oleh nazir selalunya Fail Induk Jawatankuasa HEM Perancangan Strategik Disiplin Bimbingan Kaunseling SPBT RMT Kantin dan Data Murid. 32 Aktiviti tulisan warna biru peringkat ini bukan merupakan peringkat fail ianya merupakan peringkat aktiviti yang menyokong kepada sesuatu Fungsi.

Panduan ini pula disediakan sebagai rujukan dan panduan kepada pejabat awam. 2134 Masukkan tali hijau dan kertas minit. SUSUN DOKET DALAM BINDER 1.

Fail 1 Fail Induk. Buat kulit depan AKA cover comel-comel isi kandungan dan divider. Dan iii Buka kulit fail baharu menggunakan jenis kulit fail yang sesuai catatkan tajuk fail dan nombor rujukan fail selaras dengan ii di atas.

TENGOK CARTA ORGANISASI PBS SEKOLAH CIKGU MAHSAL. Koleksi Bahan Minit Mesyuarat Panitia Sekolah. Manual Klasifikasi Fail Sekolah ini disediakan dengan tujuan membantu pegawai dan kakitangan untuk memastikan pengurusan rekod dilaksanakan dengan cekap dan teratur.

Berikut merupakan antara matlamat utama pelaksanaan Program Transformasi Sekolah 2025 TS25. Fail 7- Penyemakan buku latihan murid. Pengurusan Fail BengkelBilik Reka Bentuk dan Teknologi Persatuan ikulum Kokur Akademik.

Setelah ditutup fail tersebut hendaklah dicatat dengan Jilid l. Bilangan fail ni sebenarnya ikut sekolah masing-masing tapi asasnya sama je. Menyediakan laporan lengkap tentang semua aktiviti sukan sekolah dan luar sekolah untuk edaran rujukan dan rekod.

Nombor kod fail ini adalah hasil kerjasama antara Kementerian Pendidikan Malaysia KPM dengan Arkib Negara Malaysia ANM Manual Klasifikasi Fail Sekolah ini disediakan dengan tujuan membantu pegawai dan kakitangan untuk memastikan pengurusan rekod dilaksanakan dengan cekap dan teratur. Fail Kuasa merupakan rekod penting tentang dasar polisi dan keputusan-keputusan yang diambil mengenai satu-satu prosedur PSS. 0110007 internet nama sekolah 8.

Nombor kod fail sekolah terkini bermula 2020 ini dikongsikan untuk memberi rujukan dan idea khususnya buat para guru sekolah. Cikgu Ruslina Yunus PK Pentadbiran SKDOJ telah berkongsikan slide kaedah untuk melaksanakan mesyuarat panitia pengurusan panitia subjek di sekolah. Fail dan mengandungi dokumen-dokumen yang berkaitan dengan tajuk fail tersebut.

Pembahagi Divider untuk Fail Panitia Lengkap Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. 2020 8 FAIL PUSAT SUMBER SEKOLAH 2020 aktiviti pembacaan astro automasi senayan bahan pelbagai media pendidikan bahan rujukan pengurusan pss BBT2020 BORANG PENCALONAN GURU PERPUSTAKAAN DAN MEDIA GPM buku teks digital cakna2020 capaian iq nilam cara muat turun buku teks digital cerita kanak-kanak dcs Definisi DIDIK TV DIDIKTV DIGITAL UTILISATION AND. Guru-guru yang baru dilantik sebagai GPK HEM atau Setiausaha Unit HEM boleh buat rujukan berkenaan pengurusan fail yang telah dikongsikan olehnya.

Mengarahkan setiap Panitia untuk mengumpul dan menyusun PLC-Lesson Study yang telah dijalankan untuk rujukan guru. PENDAFTARAN FAIL BARU Sediakan Kertas Doket. Seterusnya memudahkan pencapaian dan perkongsian maklumat.

Nombor rujukan fail yang sama digunakan. PENUTUPAN FAIL Sesuatu fail hendaklah ditutup apabila telah mengadungi 100 kandungan atau difikirkan terlalu tebal. Kertas-kertas Yang Berhubung Catatkan nombor rujukan fail lain yang ada hubung kait dengan fail ini umpamanya fail dasar mesyuarat jawatankuasa undang-undang peraturan dan sebagainya bagi tujuan rujuk silang.

Merekodkan pencapaian cemerlang pelajar dan pasukan sekolah dalam Buku Rekod Aktiiviti Kokurikulum. Suratdokumen yang perlu dimasukkan ke dalam fail maka baru dibuka fail tersebut. Nombor kod fail ini adalah hasil kerjasama antara Kementerian Pendidikan Malaysia KPM dengan Arkib Negara Malaysia ANM.

Fail 8 Aktiviti koakademik. Ia mestilah ikut Jawatankuasa yang wujud di sekolah dan mengikut keperluan. Bagi memastikan perancangan pengurusan serta pelaksanaan kurikulum sekolah berjalan dengan lancar badan terlibat iaitu Jawatankuasa Kurikulum Sekolah perlu melakukan tugas mereka dengan sempurna.

PBS-PBD hanya guna 2 buah fail sahaja. Malaysia menyediakan bahan rujukan dalam membantu sekolah. Fail Kurikulum Panitia 2021 kini boleh dirujuk.

Fail 4 Program Kecemerlangan. Sentiasa berbincang dengan Guru Besar Penolong Kanan HEM Penolong Kanan Kokurikulum untuk kepentingan sukan sekolah. Berikut kami kongsikan pelbagai bahan daripada pelbagai sumber sebagai rujukan untuk pengurusan Panitia mata pelajaran di sekolah.

Fail baru dibuka dan dicatat dengan Jilid ll. Fail Kuasa Authority File merupakan satu aspek penting yang perlu dititikberatkan dalam pengurusan dan pentadbiran sesebuah pusat sumber sekolah PSS. Cikgu Hindon Wahid GPK HEM telah berkongsi di dalam laman blognya berkenaan Pengurusan Fail Unit HEM sekolah beliau di SK Marian Convent Ipoh.

Pada kali ini saya akan berkongsi berkaitan salah satu pendokumentasian atau sistem fail yang selalu digunakan di sekolah iaitu PEMBAHAGI atau DIVIDER FAIL PANITIA. Kertas minit mengandungi senarai surat yang masuk dan keluar dengan memberi nombor rujukan biasanya menggunakan warna dakwat yang berbeza untuk membezakan. Kod huruf dan nombor Rujukan fail Tajuk Fail 49 50.

Fail dan nombor rujukan fail. Klasifikasi Fail Sekolah ini akan menjadi sumber rujukan utama dalam mengemaskini pengurusan fail yang sedia ada serta menetapkan kod klasifikasi fail bagi setiap sekolah yang keseluruhannya berjumlah 10208 buah. Klasifikasi fail sekolah ini akan menjadi sumber rujukan utama dalam.

Fail 6 Penyeliaan Pencerapan. Rujukan fail tajuk fail fail surat menyurat nama sekolah 6. 0110006 - kpm btpn jpn ppd pkg sekolah nama sekolah fail laporan 1bnsefcare capaian 7.

SU Psikometrik tanggungjawab PK HEM. Berbincang dengan pihak Pengurusan Sekolah untuk mendapatkan rak khas untuk Fail PLC sama ada di Bilik Guru Bilik Gerakan Pusat Sumber. Fail Kurikulum Panitia boleh diakses secara dalam talian.

Pembangunan Bahan Fail Program Transformasi Sekolah 2025 TS25 KPM ini merupakan inisiatif guru-guru dalam menyusun bahan-bahan yang berkaitan secara lebih efisien. 2133 Tebuk lubang di sudut atas sebelah kiri kulit fail 25 sm dari penjuru kiri dan atas. Memantapkan kepimpinan sekolah ke arah yang lebih bersistematik.

Seterusnya memudahkan pencapaian dan perkongsian maklumat. Tajuk fail dan Nombor Rujukan Fail hendaklah dicatatkan pada kulit fail dengan jelas menggunakan dakwat kekal warna hitam atau biru. Fail 2 Sukatan Pelajaran.

Pengurusan sistem fail yang baik akan membolehkan pengesanan dan pengeluaran fail dengan segera. Sekolah-sekolah Negeri Pahang 600 Tadbir Urus Sekolah 700 Tadbir Urus Murid. Perkongsian ini amat berguna khususnya kepada guru-guru yang menjadi Ketua Panitia di.

Senarai Semak Pengisian Dokumen dan Fail Meja HEM. SU PBS adalah tertinggi dalam 4 komponen tersebut. Doket Faharasat Nombor Am 89 Doket Faharasat Abjad Am 89 a Taipkan Butiran.

Berikut merupakan bahan lengkap fail panitia mengikut senarai semak yang terkini.


Dunia Sekolah Anggaran Perbelanjaan Mengurus Kewangan Prasekolah Bagi Tahun 2016


Contoh Soalan Penulisan Darjah 4 Fun Contoh Malay Language Language Study Materials


Sukan Prestasi Tinggi Sekolah Memanah Nyong75 Wordpress Com2manual Latihan Memanahlatar Belakangmemanah Merupakan S